tisdag 3 augusti 2010

DT-Magnolia "Bon Voyage" "Summer 2010" #4

Hejsan!

Då var det Tisdag kväll och ett nytt kort.
Har idag varit på Magnolia och lämnat
mina 2 sista DT kort med Sommarmotiven.

Till detta kortet har jag även använt mig av dom fina
nya Magnolia pappren ur serien "Bon Voyage"
Och inspirationen kommer från Chers härliga låt
"If I Could Turn Back Time"

Min inspiration hämtar jag även från olika artisters låtar.
Och jag lyssnar mycket på musik när jag pysslar.


Motivet är som vanligt målat med Distress Ink
på Akvarellpapper 300 gr.
Alla kanterna är Distressade med Walnut stain.
Tycker att texten gjorde sig bra till detta,
med tanke på vad jag hämtade inspirationen ifrån;)

Dangling Sea Tilda heter denna lilla goding.
Den ovala cirkeln har jag stansat ut med Spellbinders.

Blåa , Röda rosor och vita dekorationsbär.
Har endast fått lite Distress stickles "Rock Candy" på sig.

Ankaret som Tilda sitter på har jag först målat
och sedan lagt Crackle accent på.
Det blev en härlig effekt på det hela.


Nätet som jag har på kortet är glasfiberväv.
Blåa halvpärlor och lite wellpapp blev ganska bra till.

Nu ska jag försöka att göra att riktigt Camilla kort igen,
och då tror jag att det är många som vet hur dom korten brukar se ut;))
Att välja fritt bland allt favorit material är ju så härligt.
Lite svårt att välja motiv, för det har jag ju många:)

Tack för era besök hos mig.
Och kom ihåg att....

"Ta hand om varandra"
Kramar Camilla

12 kommentarer:

Camilla sa...

WOW så tøft kort Camilla!! Er det det amerikanske flagget? Har Tilda vært på CHA?;) hihi! Ja det tror jeg:)
Håper du har hatt en fin dag i dag. Jeg har endelig fått til en Tilda med Copics nå!:) Hun ble ikke helt som jeg ville, men etter 15 forsøk, så må jeg bare si at sånn blir det!:)
Gleder meg til å se neste Camilla-kort, og blir det i blått?:) Og kanskje med et nytt Bon Voyage motiv?
Go'klem, Camilla

Bente sa...

Kjempelekkert kort - og fargene du har brukt er bare rålekre!!
Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg - jeg bruker vanligvis stort sett 3 fargetoner som jeg blender sammen - avogtil 2. Er ganske gøy med Copic's selv om jeg egentlig liker best distress - men det er gøy å variere litt.
Ha en fin kveld!
Klem, Bente

Maritha sa...

ÅHHH vilket fint kort....alla kort du gör har en sån proffsig stil och det blir bara sååååå bra!! =0) Tur man hittat en sån inspirerande blogg...

Kram

Christina / Synål / Stina sa...

Jätte fint och jag gilla det även om jag inte kännde igen detta på din bloog.
Kul att få prova lite annat
Ha det gott

Marianne sa...

For noen vidunderlige maritime Magnoliakort du har laget!!!
Så mange flotte detaljer, og vakkert fargelagt!
Ha en fin dag!
Klem, marianne:)

AnnaWK sa...

Åh vilka fina kort du gör Camilla! Och så måste jag passa på och tacka dig för dina tutorials :) Din blogg är verkligen inspirerande!

/AnnaWK

Alberto sa...

Very wonder work~!
i like so much the stamp and the papers!

Hugs, Albert

Paperaddict sa...

Så herlig å se en annen stil hos deg! Det mestret du kjempebra, helt nydelig kort og så vakkert fargelagt motiv...
Du er en sann inspirasjon - TAKK!

Klem fra Hilde/Paperaddict

Bortbytingen sa...

Vilket vackert kort!

Riet sa...

What a beautiful card Camilla.

Hugs Riet.xx

Ansi sa...

Ho ho, underbart! Vill ha kortet uppförstorat hemma på väggen! Jag bara ÄLSKAR new england-stil!
Ser fram emot nästa "Camilla-kort".
Kraaam

Jodie from Oz sa...

Camilla, your card is beautiful, Tilda is adorable & coloured superbly. The papers, design & details are gorgeous. Have a greT weekend. Hugs Jodie from Oz